Logo a název školy
PRAKTICKÁ ŠKOLA DVOULETÁ
  Praktická škola dvouletá dává možnost získat střední vzdělání žákům se středně těžkým stupněm mentálního postižení, popřípadě s lehkým mentálním postižením v kombinaci s dalším zdravotním postižením, které jim znemožňuje vzdělávání na jiném typu středních škol.
SPOLUPRÁCE S RODIČI A JINÝMI SUBJEKTY

  Jsme školou otevřenou rodičům i široké veřejnosti. Rodiče jsou informováni o prospěchu žáků a akcích školy na třídních schůzkách i v rámci průběžných konzultačních schůzek. Dále se mohou informovat prostřednictvím internetových stránek školy.

  V našem pojetí je škola místem, které se pro žáky snaží vytvořit optimální podmínky. To znamená především: přátelská atmosféra, klidné a nestresující prostředí, poskytující pocit jistoty a bezpečí a umožňující koncentraci na práci. Uspokojováním nejen základních potřeb, ale i potřeb psychických a sociálních, je dán předpoklad úspěšného rozvoje tak, aby v rámci svých možností dosáhli cílů středního vzdělávání. Dosažení uvedených cílů znamená posílení předpokladů integrace žáků do společnosti.
ZAMĚŘENÍ ŠKOLY

  Praktická škola dvouletá je určena žákům se středně těžkým mentálním postižením, popřípadě lehkým mentálním postižením v kombinaci s dalším zdravotním postižením, kteří ukončili:
· povinnou školní docházku v základní škole samostatně zřízené pro žáky se zdravotním postižením,
· povinnou školní docházku v základní škole speciální,
· povinnou školní docházku, ale nezískali základní vzdělání,
· základní vzdělání v základní škole a z vážných zdravotních důvodů, které jsou v kombinaci s mentálním postižením a nemohou se vzdělávat na jiném typu škol.

  Absolventi praktické školy dvouleté jsou připravováni pro jednoduché pracovní činnosti v oblasti služeb a výroby (např. v sociálních a komunálních službách, ve zdravotnictví, ve výrobních podnicích, v zemědělství), případně k pokračování v dalším vzdělávání.

V praktické škole dvouleté usilujeme o naplnění těchto cílů:
· rozšiřovat a prohlubovat u žáků poznatky získané v základním vzdělávání,
· naučit žáky znalostem, které budou v reálném životě využívat a dále rozvíjet a poskytnout jim základy pro tzv. celoživotní vzdělávání,
· vést žáky k využívání komunikativních dovedností (případně alternativních způsobů komunikace), používat účinnou a otevřenou komunikaci,
· rozvíjet tělesné, duševní a specifické schopnosti a dovednosti žáků,
· rozvíjet vnímavost, vztahy k lidem, prostředí, přírodě,
· formovat u žáků odpovědný postoj k plnění svých povinností a respektování stanovených pravidel,
· vést žáky k vytrvalému a pečlivému přístupu k týmové i samostatné práci.